na een bericht op het kroatie forum, zou ik ook graag het verhaal van de andere kant willen horen.

met name van de serven.

dit bericht las ik op teletekst over het duistere verleden van kroatie:

"In Slovenie is een massagraf uit de Tweede Wereldoorlog ontdekt.

Er liggen ongeveer 15.000 lichamen in, vooral van leden van de Kroatische fascistische Ustasa-beweging. Die waren berucht om hun wreedheden.

Na de Duitse inval in 1941 scheidde Kroatie zich af van Joegoslavie, ondr leiding van de Ustasa. In de jaren erna vermoordden de fascisten zo'n 600.000 joden, zigeuners en Serviers.

De Ustasa-soldaten zijn vermoedelijk aan het eind van de Tweede Wereldoorlog om het leven gebracht, toen ze tijdens een vluchtpoging in handen vielen van het communistische leger van Tito."

Snap nu wel waarom de Serven niet de beste vrienden zijn van de Kroaten.

Bent zeker met een Srb (Serv) getrouwd.

En probeer je op deze manier het tourisme te boycotten.

-Toen kroaten slovenen en serven en de rest een federatie wilden maken van zuidslavische landen(zoals Europa nu doet met europa) Werden op de vergadering de Kroatische en sloveense afgevaardigden doodgeschoten.

-Toen werd de macht gegrepen door de serven.

-Daarna heeft een kroaat een troonopvolger doodgeschoten.

-En toen pas kwam de 2e WO.

-Kroaten wilden hun onafhankelijkheid en probeerden dit met Hitler.

Oh ja, er was ook nog een groepje Srben die vochten voor een groot Serbia (en deze vochten tegen de kroaten), Cetnici genoemd die werden ook door iemand geholpen, hoe heette die ook alweer, oh ja Hitler!

Ken je het gezegde verdeel en heers. Dit was de taktiek van HITLER, zodat hij zelf geen oorlog hoefde te voeren.

Ja de kroaten hadden concentratiekampen, er zijn daar veel mensen tot hun eind gekomen, dat klopt ga ik ook niet ontkennen en daar ben ik ook niet trots op.

Maarja in NL hadden we ook nederlanders die hielpen met de deportaties.

Echter toen de oorlog op zijn eind was vluchten er 100.000-den misschien wel meer dan een miljoen mensen naar het noorden van slovenië met de grens van Oostenrijk.Om zich over te geven aan de oh zo geprezen geallieërden Amerikanen en Engelsen.

Dit waren Grote groepen soldaten/burgers/cetnici.

Toen hebben de Engelsen en Amerikanen Besloten om deze groep mensen

over te leveren aan de partizanen van TITO. Terwijl als je je overgeeft aan de tegenstander deze verantwoordelijk is voor jouw veiligheid. En je tegenstander weet dat je op de vlucht bent voor een andere tegenstander(Tito) die je wil afslachten. Wordt je toch overhandigd aan je moordenaar.

Dit heet de afslachting van BLEIBURG. Zoek maar eens op internet.

Er werd met artillerie en al het andere mogelijke geschoten op de verzamelde vluchtelingen. Diegene die overleefden die gingen op een mooie wandeltocht(krizni put) van de grens bij OOstenrijk naar de grens van bij kosovo. Waarbij ze werden bekogeld met van alles. En om de zoveel kilometer werden er een paar honderd/duizend afgeknalt en in massagraven gedumpt. De totale dodental van Bleiburg en de daaropvolgende Krizni Put is meer dan 695.000 mensen.

Daar komt nog eens bij dat DICTATOR TITO tijdens zijn macht duizenden mensen heeft laten verdwijnen en vermoorden. Waar de wereld zogenaamd niets van afwist.

Daar is ook niemand van het Engelse en-of Amerikaanse Leger voor veroordeeld.

De dossiers hierover zijn tot op de dag van vandaag gesloten.

En toen kwam 1991

Kroatie en Slovenie konden zich niet meer vinden in de zelfverrijking van Servie over de rug van Kroatie en Slovenie.

Deze hebben referenda gehouden en het merendeel van de bevolking was het eens over zelfstandigheid.

Daar konden de serven niet mee leven en die hebben toen gelijk het leger ingezet om de Servische belangen te beschermen.

Tevens trokken er grote troepen servische vrijwilligers bewapend door het Yugoslavisch leger kroatie binnen.

Deze vermoorden kroatische burgers, en ruimden op¨deze manier hele dorpen leeg.

Terwijl er hier op het nieuws was dat er een burgeroorlog was, werden daar burgers vermoord door het yugo leger en met hulp van servisch paramilitairen.

Als een leger van een ander land burgers vermoord is er geen burgeroorlog maar

een OORLOG.

Er zijn allerlei wreedheden geweest in die oorlog die in 1995 heeft geresulteerd in een bevrijd Kroatie na een actie van kroatische zijde, die bij gebrek aan mogelijkheden van de internationale gemeenschap, zelf maar zijn eigen land had bevrijdt.

En mocht iemand vinden dat ik en alle kroaten een antipathie heben tegenover de serven die weten niet waar ze over praten.

Ik zelf HAAT de serven en mocht ik erachter komen wie mijn opa heeft vermoord en waar die zijn lichaam heeft gedumpt in de periode 1991/1995 die zal ik zijn bloed drinken

Op je vragen

dit is toch een forum? Ja

of mag daar niet over gesproken worden? Natuurlijk mag daarover gepraat worden.

Maar dan moet je niet een eenzijdig balletje opgooien.